Archive | March 2015

A DRINK FOR A BETTER HEALTH…

A Drink That Makes Wonders – Lowers Blood Pressure, Prevents Heart Attack, Kidney & Liver Diseases

The recipe for this ,,Wonder drink” is circulating for a long time. It is worthwhile to note it . This text tries to attract the attention of the public and people with cancer.

This is a drink that can stop bad cells that form in your body or at least, restrain their growth! Mr. Seth has a lung cancer. He said that this drink was recommended by a popular Chinese herbalist.

Mr. Seth drank this drink for 3 months and now his health restored. It is worth a try.

Necessary ingredients:

1 apple (average size)
1 carrot (average size)
1 Potato (medium size)
 lemon juice (If desired)
Its preparation is quick and simple.

Wash the apple, the carrot and the potato well, and chop them into slices. Then, put them in a juicer to make juice. You can add lemon juice If you prefer.

Drink it immediately.

The juice is always consumed fresh.

This miracle drink is served for several diseases:

It prevents cancer cells to develop. Therefore, it will limit the growth of cancer cells.
It prevents diseases of the liver, kidney, pancreas and can heal ulcers.
It strengthens the lungs, prevents heart attacks and lowers high blood pressure.
It strengthens the immune system.
It is good for the eyes, it eliminates redness and strengthens tired or dry eyes.
it helps in the elimination of pain resulted of physical training and muscle pain.
It detoxifies, helps bowel, eliminates constipation. Therefore, it keeps the skin healthy and
It will look more radiant as a result of the usage. The Wonder Drink is excellent for acne problems.

The drink eliminates bad breath, due to indigestion and throat infections.
It relieves menstrual pain.
There are no side- effects. It is very nutritious and easily absorbed! This drink is very effective if you need to lose weight.

You will notice that your immune system will improve after 2 weeks. We advise you to drink it as soon as possible.

When to drink it:

You should consume this drink in the morning on an empty stomach! You can have your breakfast after an hour. For faster results, drink it twice a day, in the morning and before 5 o’clock p.m.

Credits : http://goodmorningcenter.com/

image

Advertisements

SAKIT-SAKIT DI BADAN, APAKAH TANDANYA….??

🌿Sakit di bahagian bahu. ●Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.
🌿 KEBAS TANGAN :
● Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar.
🌿 KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN :
●Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.
🌿KEBAS KAKI :
●Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.
🌿 SAKIT TAPAK KAKI : ●Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.
🌿 SAKIT TUMIT KAKI :
●Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.
🌿 RASA PANAS DI TAPAK KAKI :
● Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.
🌿 GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI :
●Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).

💆TANDA-TANDA DALAMAN  KEPALA. Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.
🌿 PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA
●Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.
🌿 PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
● Bahagian atas . Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
● Bahagian bawah (tengkuk). Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.
🌿 SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA :●Menandakan penyakit migrain.
🌿 BISUL TERJADI DI KEPALA
● Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.
🌿 RASA PENING YANG MEMUSING
●Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.

👅MULUT/KERONGKONG/LIDAH LOYA/MUNTAH . Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.
🌿 MUNTAH DARAH
● Darah merah : Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan
● Darah hitam: Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser.🌿LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK :
●Tanda sakit jantung.

💧KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT . 🌿Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman

🚽KENCING
🌿 KERAP KENCING
●Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran
🌿 AIR KENCING BERKAPUR ●Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.
🌿 AIR KENCING BERMINYAK :
● Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.
🌿 AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT :
● Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.
🌿AIR KENCING BERDARAH :
● Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.

💩BUANG AIR BESAR
🌿 CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR :
●Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.
🌿SEMBELIT:
Membersihkan toksin dari usus kecil.
🌿NAJIS BERDARAH
● Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
● Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.
🌿 NAJIS BERWARNA HITAM :
● Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.

🚶 BADAN :Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.
🌿Sakit menyucuk :
● Proses menyeimbangkan urat saraf.
🌿Sakit sengal:
● Menandakan luka di dalam badan.
🌿Sakit menyentap:
● Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.
🌿 Sakit menegang :
● Proses melancarkan pengaliran darah.

🙇 BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan
🌿BADAN TERASA PANAS .
●Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.
🌿 BADAN TERASA RINGAN :
● Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.

😰 RASA TAKUT MENGEJUT: 🌿Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.

👿 CEPAT NAIK DARAH/MARAH :
🌿Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.

😨 RASA BIMBANG DAN TAKUT :
🌿Sistem paru-paru yang lemah.

😅 RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB :
🌿 Sistem jantung yang lemah.
🌿 Sistem saraf otak yang lemah.
🌿 Masalah pengaliran darah.

10 Warning Signs of Bowel (Colorectal) Cancer You Shouldn’t Ignore

Excluding skin cancers, colorectal cancer is the third most common cancer diagnosed in both men and women in the United States. If you are experiencing any of the symptoms described here in this article, then you are best to talk to your doctor. It could be nothing, and you are probably absolutely fine, but for your peace of mind, it is worth getting it checked out.

Some of the symptoms mentioned below have been commonly experienced by many people (such as constipation or diarrhea), but they become worrying when they are persistent or accompanied by more specific signs or bowel cancer such as bloody stools or rectal bleeding.

1. Blood in Stools

If you find blood on, or mixed in with your stools, then this could be sign that you have bowel cancer. The blood may be dark, or bright red, and mixed with mucus. Once you see your doctor, they will send off a stool sample for a laboratory analysis called a fecal occult blood test.

2. Changes in Stools

If you notice that your stools are very dark in color, or even maroon, and sticky, then this could be caused by bleeding due to bowel cancer. You may experience normal bowel movements in between these stools. You may also notice your stools becoming very narrow or ribbon-like, and the stool may only be as wide in diameter as a pen.

3. Rectal Bleeding

 According to an article published in the July 2009 issue of “BMC Medicine: “Bleeding from the rectum occurs in more than half of people with colon cancer.” The blood is usually bright red and it may be found in the toilet bowl water or on the toilet paper. The blood may come after a painful bowel movement.

4. Trouble Passing Stool

Changes in passing of stools is a symptom of bowel cancer. You may experience a feeling of not completely passing a stool or you may feel the urgent need to have a bowel movement, and then you realize that there is no stool to be passed.

5. Anemia

The blood that is lost from bowel cancer can cause anemia, which is a shortage of red blood cells in the blood. The symptoms of anemia are feeling tired a lot of the time, weak, and short of breath. Your skin may also look pale.

6. Abdominal Pain

A certain amount of abdominal discomfort is normal experience at times. However, if you suffer from gas, cramping and bloating a lot of the time, then you could be more likely to develop bowel cancer. It is best to see your doctor about your concerns.

7. Weight Loss

Bowel cancer can result in weight loss even if you are eating normally. Alternatively, you may experience complete loss of appetite. According to the July 2009, “BMC Medicine” article, more than a third of people with bowel cancer experience unexplained weight loss.

8. Constipation

Constipation that persists more than a few days also may occur in association with colon cancer. Chronic or ongoing constipation may even increase your risk of developing colon cancer.

9. Diarrhea

Persistent diarrhea is a symptom of bowel cancer. According to the “BMC Medicine” article, more than 1 in 5 people with colon cancer will experience diarrhea.

10. Nausea and Vomiting

If you are experiencing persistent nausea and vomiting for no apparent reason, then this may be a symptom of colon cancer. It is possible to experience these with or without other abdominal symptoms.

Full credits to : http://www.healthyandnaturalworld.com/

12 Disorders Caused by Lack of Water

You probably do not drink enough water even though you know it plays an essential role in your organism. Many people struggle with dehydration.

Some are not even aware of the fact that their body lacks liquids, meaning they should pay more attention to their water intake, and drink at least 2 liters of water every day.

Insufficient water intake increases the risk of certain health problems, and we have listed the top 12:

1. General fatigue and lack of energy

Insufficient water intake leads to poor enzyme action, fatigue and mood swings.

2. Premature aging

The amount of water in the human body decreases as you grow old – it is 80% in babies and 70% or less in elderly. The lack of liquids accelerates the aging process.

3. Obesity

Dehydration makes you think you are hungry and eat more than you should. Lack of water also affects your metabolism.

4. High or low blood pressure

The lack of liquids affects your blood pressure, because water is quite important for the normal blood flow.

5. Cholesterol

When your blood loses liquids, it starts creating cholesterol in order to stop any further loss.

6. Constipation

The intestines need some of the water from the food that is already digested in the stomach, meaning if you do not drink enough liquids, you will sure have problems with constipation.

7. Indigestion

Insufficient intake affects the secretion of gastric juices and leads to indigestion.

8. Breathing difficulties

The mucosal tissues in the airways require enough water, and insufficient water intake affects its secretion.

9. Urinary infections

If you do not drink enough liquids your body will eventually dissolve the toxins in the urine and result in urinary infections.

10. Eczema

Your body requires enough liquids so you can sweat and eliminate the toxins that may irritate your skin.

11. Rheumatism

Dehydration increases the concentration of toxins in blood and tissues, and thus increases pain.

12. Increased risk of life-threatening diseases

By drinking plenty of water you can reduce the risk of kidney stones, heart attack and cancer in the digestive and urinary tract.

Remember, your body loses water through breathing, sweating, urine and bowel movement. Proper bodily functions require enough liquids. Make sure you drink enough water and foods rich in water. Healthy men should drink 3, and women should drink 2,2 liters of water every day.

Credits : http://www.healthandhealthyliving.com/

SELAMAT TINGGAL PENDERITAAN….

Langkah demi langkah
Aku teruskan jua
Masa demi masa
Sampai akhirnya
Terima kasih
Atas penghinaan
Yang kau lemparkan

image

Tangga demi tangga
Kita daki bersama
Jatuh terluka
Bangun semula
Terima kasih
Atas kesakitan
Yang telah kau berikan

image

Kerana itu penghinaan
Juga cemuhan
Diganti dengan kepujian
Dan kemuliaan

Airmata menjadi permata
Kebencian menjadi cinta
Inilah hidup di dalam dunia
Bak sandiwara

image

Selamat tinggal kesengsaraan
Selamat tinggal penderitaan
Terima kasih atas pengalaman
Yang kau berikan

Kini terbukti
Cinta yang kualami
Bukannya mimpi
Lautan api boleh menjadi
Oh! taman salji…

image

HUDUPHOBIA dan SECANGKIR HORMON TESTOSTERON…..

COPY & PASTE TANPA EDITING….

*****************************************

1
Isu saya BUKAN soal setuju atau tidak undang-undang ini dilaksanakan. We live in a free world; so each one to his own. Tapi ini tentang emosi-emosi hiperbola di sebalik ketidaksetujuan itu.

Saya bermukim di Arab Saudi dengan status residen selama dua tahun (Feb 2012 – Mac 2014). Negara ini mengamalkan hukum hudud sepenuhnya tanpa sebarang alternatif perundangan sivil. Ini berkuatkuasa di seluruh wilayah, dari Turaif di utara, sampai ke Gizan di selatan; dari Riyadh di timur sampai ke Jeddah di barat.

Saya tinggal di Jeddah. Tempat pancung di bandar ini terletak di halaman sebuah masjid di tebing Laut Merah. Tidak jauh dari apartment saya di Al-Jameah. Adakah hukuman pancung dijalankan setiap bulan? TIDAK. Adakah saya temui penduduk tanpa tangan dalam setiap seribu orang yang saya jumpa? TIDAK.

2
Hukum hudud bukan sekadar cerita pancung dan potong tangan. Sama seperti semua perundangan lain; hudud juga ada sistem dan tatacara tersendiri yang rinci. Bukan beroperasi secara rambang suka-hati-Mak-Bedah dengan slogan aku-ketagih-gian-mau-potong-tangan-pencuri.

Adakah hukum hudud merencat psikologi penduduk Saudia Arabia, terutama expatriate yang non-Muslim? Ntah. Saya tiada statistik pasal ini. Tapi yang saya tau, ada 1.2 juta Pinoy Katolik di sana dan jumlahnya makin bertambah setiap tahun, dengan kadar menghampiri janjang geometri (baca: pesat meningkat!). Saya juga tau bahawa kadar jenayah seksual terhadap wanita jauh lebih rendah di Saudi Arabia berbanding di Malaysia. Walaupun secara naturalnya, nafsu berahi lelaki-lelaki Arab berkali-kali ganda lebih tinggi.

Adakah saya sokong hudud dilaksanakan di Malaysia? Soalan ini tidak relevan saya jawab. Sebab saya sedang mengupas isu persepsi yang memanipulasi mental sebahagian rakyat pejuang hak asasi dan demokrasi (kebebasan bersuara) di Malaysia. Saya bukan mau bercerita tentang apa yang saya ingin secara peribadi.

3
Tapi beginilah. Kita semua tahu PAS adalah parti yang memperjuangkan Islam. Perlaksanaan hudud adalah salah satu manifestonya. Sekalipun selepas bergabung dengan DAP dan PKR untuk membentuk Pakatan Rakyat sebagai sebuah ‘gagasan janji-mulut’ (sebab PR tidak didaftarkan secara rasmi menjadi perikatan politik sebagaimana BN); PAS tidak pernah menggugurkan secara eksplisit manifesto hududnya.

Sejak tahun 1990, PAS telah diangkat oleh rakyat Kelantan (menerusi proses pilihanraya yang demokratik) sebagai kerajaan negeri ini. Selama 24 tahun BERTURUT-TURUT parti ini diberi kuasa governance dengan sokongan melebihi dua pertiga oleh penduduk yang bernaung di bawahnya. Maksudnya, PAS memiliki mandat demokrasi yang sah untuk melaksanakan janji-janji politiknya. People vote PAS for what it is. So, kenapa marah-marah dengan pilihan rakyat majoriti Kelantan?

Kamu, para pejuang hak asasi dan pendokong kebebasan manusiawi (kononnya): kenapa pula sentap lebih-lebih bila sebuah kerajaan mau tunaikan hak asasinya sebagai parti politik dengan cara melaksanakan manifesto yang telah dimandatkan oleh rakyat secara demokratik? Janganlah kontradiksi dengan nilai pegangan sendiri. Setiap entiti ada hak asasinya sendiri, termasuk parti politik.

4
Paling saya tidak faham, bila golongan huduphobia itu datang daripada penyokong-penyokong tegar PR sendiri. Sokong PR dalam pilihanraya bermakna kamu secara langsung telah memberi PAS moral politik dalam perjuangannya. Yang kemudian membantu secara signifikan usaha-usaha parti ini untuk meraih undi.

Tapi bila parti ini menang dan melaksanakan tanggungjawabnya sebagai sebuah parti Islam – kamu melalak-lalak macam tapir yang baru disambar petir. Logik apakah itu? Saya sedang bertekak tentang isu ini dengan seorang kawan semalam. Mungkin sebab kekurangan hujah, dia pun mengherdik saya dengan cabaran: Jadi, kalau hudud dilaksanakan di Sabah – kamu akan sokonglah?

Saya paling benci soalan hipotetikal begini. Sebab berhujah secara andaian hanya sesuai untuk orang yang malas menggali fakta semasa; dan lemau menerapkan pemikiran mantik berdasarkan apa yang berlaku secara realiti. Tapi alang-alang dia gigih sangat menyoal begitu, saya pun balas dengan senario hipotetikal juga. “Kalau anak perempuan kamu berumur 12 tahun dirogol oleh seorang lelaki di depan kawan-kawannya, kemudian mangsa ditinggal sendirian di tengah kebun getah selama satu malam bersendirian: puas hatikah kamu kalau lelaki itu cuma dihukum penjara 7 tahun?”

5
Banyak kali di laman sosial saya ternampak status dan komen yang brutal bila ada perkongsian insiden-insiden jenayah yang ekstrim, terutama melibatkan seksual dan pembunuhan.

Ayat yang selalu keluar akan bernada lebihkurang begini: “Sial betul! Penjenayah itu patut ditembak sampai mati!” Sungguhpun cuma reaksi spontan yang sekadar ‘basah-basah mulut’: itu sebenarnya bukti tentang fitrah asasi kita apabila mahu memberi keadilan sesama manusia.

Tapi yang kelakar dan hipoktrit, orang-orang yang selalu memberi reaksi brutal begitu: bila sampai kepada isu hudud, boleh pula berceramah bertele-tele tentang nilai kemanusiaan. Sambil menyempitkan perspektif hudud hanya kepada isu pancung, rejam dan potong tangan. Hei, bukan kau sendiri pernah bertempik mencemuh undang-undang yang cuma memberi hukuman penjara kepada perogol kanak-kanak?

6
Kembali kepada soalan andaian tadi: saya setuju atau tidak hudud dibuat di Sabah?

Beginilah. (Hypothetically speaking) Kalau ada satu parti politik yang menjadikan hudud sebagai manifesto pilihanraya, kemudian rakyat Sabah memberi mandat kepada parti tersebut dengan undi melebihi 2/3 selama 24 tahun berturut-turut: masih relevankah suara saya seorang? Sama ada saya setuju atau tidak, yang pasti kerajaan itu ada hak politik dan mandat pemerintahan untuk melaksanakan hudud.

Sebagai seorang yang berpendidikan serta tahu memuliakan tamadun, saya tiada pilihan lain kecuali menghormati hak demokratik rakyat majoriti. Begitu bah, kan?

DOKTOR RAMZAH DAMBUL
-Pensyarah kanan fakulti seni, warisan dan kemanusiaan UMS bidang klimatologis
-pemenang anugerah sasterawan muda dgn bukunya ALIEN MENCHARI CINTA….😄

Kredit : FanPage FB – SukanStar

image

KISAH YANG TIADA NOKTAH…..

Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti…

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama….

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen…

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk…

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu…

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu…

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye…

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti…

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama….

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen…

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk…

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu…

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu…

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye…

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..

Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti…

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama….

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen…

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk…

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu…

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu…

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye…

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti…

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,jadi mari kita habiskan masa bersama-sama….

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya ade kerja selama seminggu,jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen…

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk-atuk, untuk seminggu ni saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan bermain-main ngan tuk…

Atuk (rupenye boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tu…

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu…

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. lain kali le ye…

Atuk bagitau Secretary balik: Jangan risau, minggu ni kita jadi ke outstation. Uruskan semuanya..

Kah kah kah…. penat aku nak tulih lagi nie…. korang tau bace je……!!

image