Archive | October 2014

LA TAHZAN MY HEART…..

Sometimes, when we reached at the edge of a crutial situation, we can’t do anything to prevent ourselves from falling down.. At most of the time, we just can sit and watch everything goes round and around and around till it came into the end of nowhere..

Even it usually hurts so much, we can do nothing about it but look at everything with an open heart.. We might need to scracth our soul a bit, but we’ll still keep moving just to watch the situations that happen in between.. Crying may not be so important at such times, but smiling can help we move on with some tears on our palm..

ALLAHswt knows everything and in times, HE just want us to see the hurt so it won’t cut us deep inside.. At the end, we’ll see the truth and it will help us to understand why everything had happened in a way we don’t want it to be happened…..

May ALLAHswt guide me to the right path with HIS greatest love and helpfull invisible hands.. Aamiin, aamiin ya Rabbal’alaamiin.

La tahzan.

achik_malini
30102014 : 0425

image

Advertisements

SEKADAR PESANAN…..

BILA KITA SAYANG ORANG TU
Oleh : Rosmarini Ibrahim pada 11hb April 2011 pukul 2.16 ptg

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bila kita syg org tu…..Kita trima je apa yg org tu kata

Tp bila dia kata kita? Hati kata takpe manusia tak sempurna

Bila kita syg org tu…..Kita tunggu dia lama pun tak pe

Tp bila dia tunggu kita???dia marah2. Hati kata ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu

Bila kita syg org tu…..Kita tak tido pun tak pe layan dia yang tgh bosan,

Tp bila kita bosan, Ada dia layan kita? Hati kate tak pe dia busy kott

Bila kita syg org tu….Kita gaduh dengan dia, kita diam je

Tp dia heboh 1 dunia…hati kata tak pe, dia tension tuu

Bila kita syg org tu…..Kita call nak cakap dengan dia

Tp dia gayut dengan orang lain…. Bila jadi cam tu, hati kata, tak pe, dia ada hal nak cakap dengan kawan dia

Bila kita syg org tu…..Kita bercerita dengan dia,cerita dgn tunggul lagi baik

Tapi bila dia bercerita dengan kita…..Kita dengar, semua kite ingat. Hati kata tak pe sayang katakan…

Bila kita syg org tu…..Kita dengan dia lapar

Tp kita bagi semua roti kita kat dia. Hati kata, ala jagalah hati dia, kesian dia….

Bila kita syg org tu…..Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih,

Tp bila kita letih, dia suruh jugak kita layan dia bila dia bosan. Hati kata,bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu…..Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,

Tp bila kita sakit…Dia siap kuar dgn kawan2 dia, Hati kata, ala tak pe,tak kan dia nak berkepit dgn kita 24 jam.

Bila kita syg org tu…..Kita tak pernah pentingkan diri sendiri

Tp dia hipokrit tahap gaban! Hati kata tak pe, dia mmg mcm tu kena lah terima..

Bila kita syg org tu…..Kita sayang nak tinggalkan dia selamanya

Tp dia tak tahu kita berdepan dengan maut. Walaupun kita sakit….Dia kata kat kita,sakit biasa2 je, jgn nak mengada-ngada. Hati kata,mcm manalah dia bila kita tak ada, mesti dia gembira sangat…….

image

BIARLAH…….

Biarlah aku berdiam sebentar..
Biarlah kita berjauhan di litar..
Biarlah tiada rindu bergetar..
Biarlah hanya jantung berdebar..
Biarlah jika cuma aku yang nanar..
Agar nanti kau akan sedar..
Di sini ada wujud kasih bersinar..
Seikhlas hati walaupun terbiar..
Ku akan berdiam..
Biarlah sahaja……….

Ketilang Sepi
18092011 : 1238

image

PETUA MENGAMBIL HATI ISTERI….

Oleh : Pak Ngah Farit

Apabila anda pulang ke rumah, carilah dia dahulu sebelum anda lakukan perkara lain dan peluklah dia.

Apabila cuaca sejuk, eloklah rapatkan diri anda kepadanya dan biarkan kehangatan tubuh anda dapat menghangatkan jiwanya.

Jangan buat tidak peduli ketika isteri merajuk atau berkecil hati. Kalau perlu minta maaf, minta maaflah dengan ikhlas. Kalau perlu pujuk, pujuk dengan mesra. Ini kerana hati perempuan agak sensitif dan sesetengahnya mahu dipujuk.

Jika berlaku pertengkaran, jangan terlalu mencari kelemahan pasangan anda. Jangan hanya mencari kemenangan. Sebaliknya berusaha mencari jalan penyelesaian.

Kalau pasangan sudah ada anak, sama-samalah menjaga anak. Jangan sekali-kali lepas tangan dan suami duduk tersandar depan TV atau relaks. Tidak salah jika suami turut menjemur kain dan menyapu sampah.

image