Archive | September 2012

TERKADANG…

Terkadang..
Aku tak mampu..
Menghalang diri terkenang kamu…

Terkadang..
Aku terpaksa..
Menyeka airmata sebelum tersirna…

Terkadang..
Aku melatih hati..
Menganggap rindu hanya aku sendiri…

Dan, hari ini..
Sekali lagi aku berjaya..
Mendidik jiwa terima hakikat yang nyata..
Bahwa hanya aku yang terpana..
Dengan rindu dan harapan berbunga..
Agar kau kembali mencintai semula…

Namun..
Ke manakah nak ku usir..
Segala duka menggetir..
Setiap rindu mengalir..
Semua harapan tersisir..
Andai bayangmu masih di jiwa ini menghilir…

Maafkan aku masih merindu..
Sedang dia masih di matamu..
Apa dayaku orang tak mahu..
Tapi tak larat ku menghapus rindu..
MAAFKAN AKU…

ketilang sepi ’74
05:24 , 29 September 2012

Advertisements

Lagu KECEWA daripada seorang SUAMI…

Tak Mungkin Hujan Balik Ke Langit – Nassier Wahab

Segenggam emas di dalam dulang
Berhias bunga di atas piring
Kisah hati yang retak diungkit dan diulang
Sehingga kasih sanggup berpaling..

Delima merah delima puteri
Di dalam air merah berseri
Kilau bukan mithali tidak seiring lagi
Biduk hanyut tak berkemudi..

Chorus 1:
Secupak.. segantang..
Kusutnya rambut bertali-tali
Berarak.. berkompang..
Mengapa indah hanya sehari..

Chorus 2:
Hilang bantal berulit
Hilang madah berkait
Tak mungkin hujan balik ke langit..

Entah secupak entah segantang
Padi tidak tertimbang lagi
Sutera indah dirintang sutera berpaling sayang
Jendela sudah berubah hati..

Jarum emas benang sutera
Duduk menjahit puteri pelangi
Menitis airmata jahit hati yang luka
Diri tidak dirindu lagi..

*Ulang Chorus 1 & Chorus 2

*Lagu ini tentang kekecewaan seorang suami terhadap isterinya yang sudah curang atau berpaling kasih kpd insan lain.. Bagi saya yg hidup sendirian kerana terpaksa setelah dikecewakan bekas suami, saya hairan tengok bilamana ada wanita yg sanggup mengkhianati suaminya yg baik & sangat menyayanginya.. Jika nak kata tak pernah bahagia, kenapa selepas beberapa tahun hidup bersama baru sedar semua tu..?? Kenapa tak awal-awal perkahwinan semua kesilapan itu dikesan..?? Bukan la nak memuji diri, tapi SYUKUR jugak la saya cepat menyedari kepincangan dalam rumahtangga & nekad membuat keputusan untuk kebaikan bersama, specially untuk keluarga saya.. Dan, kini bila melihat kepada sikap isteri yang sanggup mencurangi suami semata-mata untuk kesenangan hidupnya sendiri, saya berasa malu mengakui diri ini sebagai WANITA.. Cik Kak, kalau taknak kat suami awak yang baik hati tu, pass aje la kat saya.. huhuhuhu….

Ahmad Jais : Mengalir Airmata

*Payah benau nak cari lirik lagu ni.. so, kalau ada tersilap di mana-mana, harap diMAAFkan la ye… (^^,)

Ahmad Jais : Mengalir Airmata

Nun jauh kenangan menjelma
Teringat kisah duka
Engkau berjanji sehidup semati
Saat telah tiba
Kau menghilang..

Terasa pedihnya di jiwa
Mengalir air mata
Itulah pinta semoga kau gembira
Biarku berduka selamanya..

Hatiku kecewa
Ku kan mengembara
Jauh di rantau
Berkelana..

Nun jauh kenangan menjelma
Gelora dalam dada
Itulah pinta semoga kau gembira
Biar ku berduka selamanya..

Hatiku kecewa
Ku kan mengembara
Jauh di rantau
Berkelana..

Nun jauh kenangan menjelma
Gelora dalam dada….

OST Drama Kerana Dia Anakku di TV3 – 29/09/2012

Sammy Simorangkir – Kesedihanku

Sepinya hari yang ku lewati
Tanpa ada dirimu menemani
Sunyi ku rasa dalam hidupku
Tak mampu ku tuk melangkah

Masih ku ingat indah senyummu
Yang selalu membuatku mengenangmu
Terbawa aku dalam sedihku
Tak sadar kini kau tak di sini

Engkau masih yang terindah
Indah di dalam hatiku
Mengapa kisah kita berakhir
Yang seperti ini

Masih ku ingat indah senyummu
Yang selalu membuatku mengenangmu
Terbawa aku dalam sedihku
Tak sadar kini kau tak di sini

Engkau masih yang terindah
Indah di dalam hatiku
Mengapa kisah kita berakhir
Yang seperti ini

Yang seperti ini

Engkau masih yang terindah
Indah di dalam hatiku
Mengapa kisah kita berakhir
Yang seperti ini

Hampa kini yang ku rasa
Menangis pun ku tak mampu
Hanya sisa kenangan terindah
Dan kesedihanku

HARGAILAH SIDIA SELAGI MASIH ADA…

Bf – sayang
Gf – eh ape ni.?jangan panggil aku sayang lah
Bf – kenape niey?

Gf – perkenalkan,my boyfriend ‘Adam’
Bf – tapi aku ni sape bagi kau.?dia kan kawan baik membe kau ‘Aida’
Gf – dia jage aku dgn baik,ape aku nak semua dapat,Tapi kau satu pun xdapat
Bf – habis hujan-2 kau suruh aku dtg rumah kau,aku sanggup pergy,aku DEMAM,kau suruh aku pergy belikan makanan,aku sanggup pergi,walaupun aku rasa mcm nak MATI,time duit aku untuk makan seminggu,kau mintak aku belikan baju,aku belikan sebab aku nak jadi yang terbaik untuk kau,aku sanggup tahan lapar.
Gf – sape suruh kau buat mcm tu..Aku tak sayang kau,skarang hati aku untuk ‘Adam’
Bf – okey sayang..! Itu yang terbaik untuk kau.,Aku takkan benci kau,sebab dalam hati aku cuma untuk kau..Mungkin bila kau dah menyesal masa tu aku tak akan ada di dunia ni lagi..Mungkin aku dah pergi jauh..Aku dah cuba jadi yang terbaik untuk kau,aku balik dulu,bye Salam
Gf – Komsalam

2 minggu kemudian
CALLING………
Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi..
Pergi rumah Bf tak ada
Tanya orang sebelah tak tau

Kawan Bf – weyh kau tak tahu ke dah seminggu lebih dia pergy..Dia meninggal seminggu lepas putus dgn kau.Dia meninggal time pegy beli cincin yang kau nak 2..Dia sakit APENDIKS,,sakitnya dah teruk dan tak dapat bertahan lagi
Gf – terkedu dan menangis penyesalan
Kawan Bf – ni cincin untuk kau dan sepucuk surat

SURAT
AWAK AMBIKLAH CINCIN PEMBERIAN SAYA YANG TAK SEBERAPA NIEY,AWAK DAH LAMA NAKKAN,MAAF SAYA BARU BAGI SEKARANG,SEBAB SAYA TAK BERKEMAMPUAN,SAYA HARAP AWAK BAHAGIA,SAYA TAK BENCI AWAK…SAYANG AWAK 🙂
Gf – awak maafkan saya

PENGAJARAN – HARGAI LAH ORANG YANG SAYANG KITA SEBELUM TERLAMBAT
Kredit kepada : awak,kalau awak marah saye jangan lame2. nanti saye rindu.